Followers

Saturday, October 20, 2012

Lirik Lagu Good Day – IU

 

IU – Good Day
 
Romanization

eojjeom ireoke haneureun deo paran geonji
oneulttara wae barameun tto wanbyeokhanji
geunyang moreuneun
cheok hana motdeureun cheok
jiwobeorin cheok ttan yaegil sijakhalkka
amu mal motage immatchulkka
nunmuri chaollaseo gogael deureo
heureuji motage tto saljjak useo
naege wae ireoneunji museun mareul haneunji
oneul haetdeon modeun mal jeo haneul wiro
han beondo motaetdeon mal ulmyeonseo hal
jureun na mollatdeon mal
naneunyo oppaga joheungeol eotteokhae
saero bakkwin nae meoriga byeolloyeonneunji
ipgo nawatdeon osi silsuyeotdeon geonji
ajik moreuneun cheok
gieok an naneun cheok
amu ireopdeon geotcheoreom gureobolkka
geunyang nagajago yaegihalkka
nunmuri chaollaseo gogael deureo
heureuji motage tto saljjak useo
naege wae ireoneunji museun mareul haneunji
oneul haetdeon modeun mal jeo haneul wiro
hanbeondo motaetdeon mal ulmyeonseo hal
jureun na mollatdeon mal
naneunyo oppaga joheungeol (hyu~) eotteokhae
ireon nareul bogo geureon
seulpeun mareun haji marayo
cheoreomneun geonji jogeum dunhan geonji
mideul suga eomneungeollyo
nunmureun naoneunde hwaljjak useo
ne apeul makgoseo mak keuge useo
naega wae ireoneunji bukkeureomdo eomneunji
jajonsimeun gopge jeobeo haneurwiro
hanbeondo motaetdeon mal
eojjeomyeon dasin motal baro geu mal
naneunyo oppaga joheungeol (aigoo, hana dul)
I’m in my dream
It’s too beautiful, beautiful day
Make it a good day
Just don’t make me cry
ireoke joheun nal

English Translation

Why is the sky so much more blue?
Why is the breeze so perfect today?
Pretending like I don’t know
Like I didn’t hear a thing, like I erased it
Should we start talking about something else?
Should we kiss so we can’t say anything?
My eyes fill with tears, so I lift my head up
I smile a little so they won’t fall
Why are you like this to me, what are you saying?
All the things we talked about go to the sky
The words I have never said
The words I didn’t know I’d say as I cried
I like you, oppa, what do I do?
Was my recent hairstyle change bad?
Did I wear the wrong clothes?
Still pretending like I don’t know
Like I don’t remember
Should I act as if nothing happened?
Should I just say that we should go out?
My eyes fill with tears, so I lift my head up
I smile a little so they won’t fall
Why are you like this to me, what are you saying?
All the things we talked about go to the sky
The words I have never said
The words I didn’t know I’d say as I cried
I like you, oppa, what do I do?
Don’t say those kind of sad things
While looking at me like this
Is it that I’m childish or a bit slow?
I can’t believe it
Even though I’m crying, I smile
I block your way and I just smile widely
Why am I being like this, do I not have any shame?
I fold my pride up neatly and throw it to the sky
The words I have never said
The words I might never be able to say again
I like you, oppa, aigoo, one, two
I’m in my dream
It’s too beautiful, beautiful day
Make it a good day
Just don’t make me cry
Such a good day

Lirik Lagu You & I – IU

IU – You and I (너랑 나)


Romanization

sigyel bomyeo soksagineun bimildeul
ganjeolhan nae mamsok iyagi
jigeum nae moseubeul haechyeodo joha
nareul jaechokhamyeon halsurok joha
nae ireum bulleojwo
son teumsaero bichineun
nae mam deulkilkka duryeowo
gaseumi mak beokcha seoreowo
jogeumman kkok chamgo nal gidaryeojwo
neorang narangeun jigeum andoeji
sigyereul deo bochaego sipjiman
nega itdeon miraeeseo
nae ireumeul bulleojwo
naega meonjeo yeotbogo on sigandeul
neowa naega hamkkeyeosseotji
narang norajuneun geudaega joha
naega mureobomyeon geudaedo joha
nae ireumi mwoya
son teumsaero bichineun
nae mam deulkilkka duryeowo
gaseumi mak beokcha seoreowo
jogeumman kkok chamgo nal gidaryeojwo
neorang narangeun jigeum andoeji
sigyereul deo bochaego sipjiman
nega itdeon miraeeseo
nae ireumeul bulleojwo
nun kkambakhamyeon eoreuni doel geoeyo
nal arabogetjyo
geudaen gieokhagetjyo
geurae gimyohaetdeon ai
son teumsaero bichineun ne moseup cham jota
sonkkeuteuro dollimyeo
sigyetbaneura dallyeobwa
jogeumman deo ppalli narabwa
du nuneul kkok gamgo mabeobeul geonda
neorang narangeun jogeum namatji
myeot nal myeotsiljin moreugetjiman
nega isseul miraeeseo
hoksi naega hemaendamyeon
neoreul arabol su itge
nae ireumeul bulleojwo

English Translation

Whispering secrets while looking at a watch
My heart’s desperate story
It’s okay to harm my form
The more you demand I like it
Say my name
I’m scared that my heart would be revealed
through the gaps between my fingers
It’s too much for my heart I’m sad
Wait a little longer and wait for me
You and I, it can’t be yet
I want to pester the watch more but
In the future in which you are present
Say my name
The times when I first peeked around
You and I were together
You played with me, I liked you
When I ask, you liked me as well
What is my name
I’m scared that my heart would be revealed
through the gaps between my fingers
It’s too much for my heart I’m sad
Wait a little longer and wait for me
You and I, it can’t be yet
I want to pester the watch more but
In the future in which you are present
Say my name
I’ll be an adult in a blink of an eye
You’ll probably recognize me,
you’ll probably remember me
Right, that peculiar child
I liked your figure as it shone through the gaps of my fingers
As I twist it with my fingertips,
“hey, watch hands, run”
Fly a little faster
I close my eyes and cast a spell
You and I, we still have a little left
I don’t know what day or what time
Just in case, in the future in which you are present
If I’m lost
To help me recognize you,
Say my name

Sunday, September 30, 2012

try to be better than before....





Assalamualaikum....

dah lama ana tidak update blog..huhuhu asyik sibuk dengan pelbagai aktiviti... macam2 dugaan yang ana hadapi sejak beberapa bulan ni...sebenarnya ana masih nak mencuba untuk memuaskan semua pihak tapi kadang kala membuat orang tidak selesa dengan ana. Mungkin ana banyak berdiam diri namun ana cuba sedaya upaya untuk mencari topik supaya diri ini tak dipinggirkan lagi..apabila ana mula berbicara dengan seseorang yang ana selesa bersembang, ada jugak orang komen ana banyak cakap....urm i always try my best to make people around me happy with me. but i'm still fail..why??? the question always in my brain... maybe i'm not a good person but i will try hard to get more frenz..



what should i do??

masih mencari jawapan....tapi alhamdulillah ana bersyukur sangat sebab disaat ana kesunyian ana terasa lebih dekat denganNYA...ana sekarang cuba berubah..sedikit demi sedikit..ana tak nak berubah secara mengejut...cukuplah ALLAH sahaja yang tahu...i will try to be better than before...be a happy muslimah. not too sad because ALLAH always with me^_^




Monday, May 14, 2012

Masih mencari Jawapan..

assalamualaikum...

      Alhamdulillah bersyukur ke hadrat ilahi kerana dengan dengan izinNya ana masih bernafaz,,walaupun masih lagi dalam keadaan yang bz namun hari ni sempat juga ana meluangkan masa bersama "bl0g" kesayangan ana ini...sudah lama ana tidak update cerita terbaru...huhuhu

      Hari ni ana nak meluahkan perasaan ana pada diaryku ni..sebenarnya ana masih dilema dengan apa yang ana rancangkan...iaitu 1 bisnes..ana masih dalam survy bisnes apa yang sesuai untuk ana lakukan..produk apa ek??? persoalan demi persoalan hadir dalam minda ku ni...menurut abang ana, xpayah lagi bt, belajar dulu, tapi pensyarah sendiri yang menyarankan kiteorang dah start bt bisnes..maklum laa ambk kos bisnes mesti laa nanti jadi seorang business women..huhhuh impian ku sejak kecil lagi...^_^

      Memandangkan aktiviti ana agak bz akhir2 ni menyebabkan ana tertangguh-tangguh..idea hanya datang tanpa action..dalam hati takut juga idea itu di curi orang.huhuhu Ya Alllah, bantu lah hambaMu ini membuat sesuatu keputusan yang tepat...amin..

Tuesday, April 17, 2012

Aurat Wanita(Beza Antara Jilbab, Khimar Dan Hijab)


Apa itu aurat?
Dalam Syarah Sunan Ibnu Majah juz 1/276, disebutkan, bahwa aurat adalah kullu maa yastahyii minhu wa yasuu'u shahibahu in yura minhu (setiap yang menyebabkan malu, dan membawa aib bagi pemiliknya jika terlihat)".
Berkaitan aurat wanita, ada 3 istilah penting di dalam al-Quran yang mempunyai maksud berbeza iaitu:
  • Jilbab (Al-Ahzab: 59),
  • Hijab (Surah al-Nur)
  • Khimar (Surah al-Nur: 31)Ikuti penerangan di bawah.

Dipetik daripada novel Sebarkan Cinta-Mu"Ummu Qasdi:

Wanita Arab kebanyakannya memiliki jilbab (jubah) yang sangat tebal, keras dan tidak membentuk badan sedikitpun. Oleh sebab itulah khimar atau tudung kepalanya singkat. Ia sudah memenuhi kehendak menutup aurat.

Sementara di Malaysia, jilbab (baju kurung dan jubah) kita adalah nipis dan agak menampakkan potongan badan. Oleh sebab itu kita dianjurkan memakai khimar atau tudung kepala yang labuh.\

"Qasdi : Hmm, balik kepada diskusi kita. Silakan mengkritik saya seperti mereka.

Ummu Qasdi : Saya cuma ingin berdiskusi bukan kritik-mengkritik.

Qasdi : Baik. Apa jawapan awak untuk soalan saya? Kenapa Islam memenjarakan wanita dengan memerintahkannya bertudung? Ia ajaran Islam atau hanya tradisi?

Ummu Qasdi : Bagus sekali soalan ini. Ia sudah tentu memberat juga di minda anak-anak gadis yang lain.

Ummu Qasdi : Bagi Orientalist, hijab itu cumalah tradisi Arab tidak kira untuk apa jua agama termasuk Yahudi dan Kristian. Mereka yang berhijab dianggap anti-sosial. Itu kefahaman Barat bukan kefahaman Islam.

Qasdi : Ada juga bijak pandai Muslim yang percaya begitu. Saya sendiri telah membaca tulisan mereka.

Ummu Qasdi : Mereka sedang keliru dengan hujah Barat. Doakan Allah pandu mereka kembali.

Qasdi : Saya yakin mereka berkata begitu dengan bukti dan kajian kerana saya mengenali sendiri orang Bara sebagai bangsa yang suka mengkaji. Saya kini berada di negara Barat.

Ummu Qasdi :Ya, budaya mengkaji sebenarnya hikmah orang-orang Islam yang hilang. Di manapun kita menemuinya, kita mesti mengutipnya kembali.

Qasdi : Betulkah ada Muslim sebaik orang Barat?

Ummu Qasdi : Awak mungkin belum menemuinya.Orang Islam yang mengkaji dan berakhlak akan mempunyai nilai yang jauh lebih indah dan suci. Saya akan berdoa moga awak akan menemuinya.

Qasdi : Kalau awak tahu situasi saya di sini, hijab ini menyebabkan saya menjadi rendah diri terhadap lelaki. Bukankah ini satu diskriminasi wanita? Saya rasa tidak merdeka. Apapun, saya tahu, saya sedang keliru. Maka, saya masih tidak meninggalkan hijab saya.

Ummu Qasdi : Kekeliruan itu lumrah bagi insan yang mengkaji. Ia akan terlerai menjadi hujah yang teguh apabila kajian diteruskan dengan adil dan banyak berdoa.

Qasdi : Sila jelaskan hujah awak.

Ummu Qasdi : Firman Allah SWT dalam sumber agung kita, al-Quran al-karim yang bermaksud,"Wahai Nabi, katakan kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu, dan isteri-isteri orang mukmin,'Hendaklah mereka melabuhkan jilbab ke seluruh tubuh mereka. Yang demikian itu supaya mereka mudah dikenali sebagai wanita baik agar mereka tidak diganggu.'"

Surah Al-Ahzab, ayat 59.QasdI : Bagaimana pula dengan segelintir cerdik pandai Muslim yang menafsirkan ayat ma zoharo minha (apa yang biasa nampak), dalam Surah al-Nur, ayat 31, termasuk boleh mendedahkan rambut kerana rambut itu biasa nampak.

Ummu Qasdi : Firman Allah selengkapnya bermaksud, ....dan janganlah mereka menampakkan perhiasan mereka selain yang biasa nampak (ma zoharo minha). Majoriti ulama menafsirkan apa yang biasa nampak ialah muka dan tapak tangan. Itu juga tafsiran Ibnu Abbas yang memang digredkan sendiri oleh Rasulullah SAW sebagai pakar tafsir.

Qasdi : Kalau benar hijab itu ajaran Islam, bagaimana Islam melayan wanita secara sama dengan kaum lelaki dalam hal ini?

Ummu Qasdi: Islam telah meletakkan banyak persamaan antara wanita dan lelaki dalam nilai kemanusiaan, hak untuk beribadat, bermuamalat, mendapat pendidikan dan sebagainya. Cumanya Islam tidak meletakkan persamaan secara mutlak.

Qasdi :Kenapa?

Ummu Qasdi :Kerana Islam memiliki konsep yang lebih luas iaitu keadilan. Apa yang awak faham tentang keadilan?

Qasdi : Meletakkan sesuatu kena pada tempatnya.Ummu Qasdi: Bijak!

Qasdi : Terus...

Ummu Qasdi: Bagaimana Islam boleh memberikan persamaan mutlak kepada lelaki dan wanita sedangkan biologi merekapun ternyata berbeza. Ini menyebabkan peranan mereka terhadap keseimbangan kehidupan ini juga agak berbeza. Contoh yang jelas, wanita mampu melahirkan tetapi lelaki tidak mampu. Maka tugas melahirkan itu diletakkan kepada wanita.

Qasdi : Itu terlalu jelas, tidak siapapun mempertikaikannya. Bagaimana pula dengan soal mendidik anak contohnya. Kenapa wanita perlu lebih memberi perhatian di rumah berbanding lelaki?

Ummu Qasdi: Bukankah kelembutan dan kasih sayang seorang wanita itu menyebabkan jiwa anak lebih mudah dilentur?Malah, secara fitrah, anak lebih menyayangi ibu berbanding ayah kerana ibu lebih banyak mendampingi dan menguruskannya. Malah, Islam menganugerahi darjat ibu 3 kali ganda lebih utama daripada darjat ayah. Nah, tanggung jawab berat seorang ibu berbalas cinta mendalam seorang anak. Apa lagi yang perlu dicemburukan pada kaum ayah jika mereka kurang memperhatikan anak?

Qasdi : Berbalik pada soal hijab...

Ummu Qasdi: Hijab atau jilbab?

Qasdi : Bukankah ia sama?

Ummu Qasdi : Sama tapi tidak serupa. Hijab lebih luas maksudnya. Ia mencakupi segala sesuatu yang menjadi pemisah antara lelaki dan wanita termasuklah jilbab dan khimar. Jilbab lebih spesifik.

Qasdi :Jilbab dan khimar?

Ummu Qasdi: Jilbab itu dalam Bahasa Arab bermaksud baju labuh dan longgar dan menjulur hingga ke bawah seperti jubah dan baju kurung atau baju mana-mana budaya lain yang memenuhi syarat yang ditetapkan oleh Islam. Islam sebagai agama sedunia (a'lami) mempunyai toleransi kepada adat dan budaya selagi ia tidak bercanggah syariat.

Qasdi :Khimar pula?

Ummu Qasdi : Khimar adalah tudung kepala. Ia juga wajib sebagaimana disebut dalam Surah al-Nur.

Qasdi : Kenapa ramai wanita Arab yang belajar di sini memakai jubah yang tebal tetapi tudungnya singkat?Adakah sempurna auratnya ditutup?

Ummu Qasdi : Wanita Arab kebanyakannya memiliki jilbab (jubah) yang sangat tebal, keras dan tidak membentuk badan sedikitpun. Oleh sebab itulah khimar atau tudung kepalanya singkat. Ia sudah memenuhi kehendak menutup aurat. Sementara di Malaysia, jilbab (baju kurung dan jubah) kita adalah nipis dan agak menampakkan potongan badan. Oleh sebab itu kita dianjurkan memakai khimar atau tudung kepala yang labuh.

Qasdi : Kalau begitu, bicarakan pula hijab dengan definisi yang luas.

Ummu Qasdi: Baiklah. Nuansa kecantikan pada wanita berbeza dengan lelaki. Lelaki secara fitrahnya ingin menikmati keindahan ini. Maka, Islam datang melindungi wanita dengan mengatur cara yang mulia dan bermaruah untuk lelaki meneguk keperluan biologi ini. Bukan sewenang-wenang. Wanita juga tidak lengkap tanpa lelaki. Islam meletakkan batasan. Hijab salah satu ubat supaya dapat menjaga batasan.

- Artikel iluvislam.comUstazah Fatimah Syarha merupakan penulis novel tauhid di Malaysia.

Tuesday, March 6, 2012

Surat Untuk Bakal Suami ku...IsyaALLAH^_^


Apa kabarnya imanmu hari ini? Sudahkah harimu ini diawali dengan syukur? kerana dapat kembali menatap fananya hidup ini Sudahkah air wudhu menyegarkan kembali ingatanmu? atas amanah yang saat ini tengah kau genggam.
Wahai calon suamiku, tahukah engkau Allah sangat mencintaiku dengan dahsyatnya? Di sini aku ditempa untuk menjadi dewasa, agar aku lebih bijak menyikapi sebuah kehidupan dan siap mendampingimu kelak meskipun kadang keluh dan putus asa menyergapi namun kini kurasakan diri ini lebih baik Kadangkala aku bertanya-tanya kenapa Allah selalu mengujiku tepat di hatiku, bagian terapuh dari diriku. Namun kini kutahu jawabnya…. 
Allah tau dimana tempat yang paling tepat agar aku sentiasa kembali mengingatNya, kembali mencintaiNya Ujian demi ujian insyaAllah membuatku menjadi lebih tangguh, sehingga saat kelak kita bertemu, kau bangga memiliki aku di hatimu..Calon suamiku…. 
Entah dimana dirimu sekarang, tetapi aku yakin Allah pun mencintaimu sebagaimana Dia mencintaiku. Aku yakin Dia kini tengah melatihmu menjadi mujahid yang tangguh, hingga akupun bangga memilikimu kelakApa yang kuharapkan darimu adalah kesolehan. Semoga sama halnya dengan dirimu. Kerana apabila kecantikan yang kau harapkan dariku, maka hanya kesia-siaan dan kekecewaan yang akan kau dapati Aku masih haus akan ilmu, namun berbekal ilmu yang ada saat ini aku berharap dapat menjadi isteri yang mendapat keredhaan Allah dan dirimu, suamiku….
Wahai calon suamiku… 
Saat aku mash menjadi asuhan ayah dan bondaku, tak lain doaku agar menjadi anak yang solehah agar kelak dapat menjadi tabungan keduanya di akhirat kelak Namun nanti setelah menjadi isterimu, aku berharap menjadi pendamping yang solehah agar kelak di syurga cukup aku yang menjadi bidadarimu dan mendampingimu yang solehAku ini kuat cemburu, tapi kalau Allah dan Rasulullah lebih kau cintai, aku rela. 
Aku harap begitu pula dirimu Aku yakin kaulah yang kubutuhkan meski mungkin bukan yang kuharapkan.Calon suamiku yang dirahmati Allah… Apabila hanya sebuah gubuk menjadi perahu pernikahan kita, takkan ku namai dengan gubuk derita. Kerana itulah markas da’wah kita dan akan menjadi indah ketika kita hiasi dengan cinta kasihKetika kelak telah lahir generasi penerus da’wah islam dari pernikahan kita, bantu aku untuk bersama mendidiknya dengan harta yang halal, dengan ilmu yang bermanfaat, terutama dengan menanamkan pada diri mereka ketaatan kepada Allah ta’ala… 
Bunga akan indah pada waktunya, iaitu ketika bermekaran menghiasi taman. Maka kini tengah ku persiapkan diri ini sebaik-baiknya. bersiap menyambut kehadiranmu dalam kehidupanku… Kini aku sedang belajar menjadi yang terbaik. Meski bukan umat yang terbaik tapi setidaknya bisa menjadi yang terbaik di sisimu kelak….
Calon suamiku…. 
Inilah sekilas harapan, yang ku ukirkan dalam rangkaian kata. seperti kata orang “tidak semua yang dirasakan dapat diungkapkan dengan kata-kata”. 
Itulah yang kini kuhadapi… Kelak saat kita tengah bersama maka di situlah kau akan memahami diriku, sama halnya dengan diriku yang akan belajar memahamimu.Bersabarlah calon suamiku doaku selalu agar Allah memudahkan jalanmu untuk menjemputku sebagai bidadarimu…

Wednesday, February 22, 2012

Why We Recommend Network Marketing


by: Gary Fumeaux




Network marketing also known as multi level marketing is a system which enables sale of products through a team of marketers. This can be done from the cool confines of your home and does not require the sales team to run around.

Some people ask me if they need to talk to strangers to sell the goods. My answer is, No. Network marketing does not really mean you have to be a master speaker addressing thousands of people over the mike. Nor does it involve hectic socializing as some are apt to imagine.

Network marketing is like any other business. You have a product, which is made available to you for selling. You need not even open your mouth, if the right approach is cultivated.

Affiliate - Imagine that you could earn commissions on a popular brand-name product just by placing a link on your website or in your email. That, my friends, is Affiliate Marketing.

OK... So it's not quite that simple, but it doesn't have to be much more complicated either. Working from home, and make sales on the net. With high costs today of nearly everything it has become almost a necessity for most families to have two incomes.

If you're in such a situation, you might want to consider the possibility of being a work at home parent. Affiliate programs offer this option to you. The decision to work from home may come swiftly for you once you see how much it costs you to hold down your present job as compared to how much network marketing will cost you.

I would like to illustrate this with a small example. Imagine you are a part of a network scheme, selling food pellets for pet fish. In the first place, you would not be associated with this scheme unless you are familiar with pet fish and their requirements. Even otherwise, you would have familiarized yourself about this product.

Your job is to reach out to those who would like to buy this product from you, those who have pet fish at their home or office. If this product is good and priced well, there should be no problem selling it. The selling cycle does not involve much of talking.

Under network marketing scheme the product speaks for itself. In fact, products which sell well are those which have inherent value. Your job is to bring the buyer and the product together on a common platform. It is obvious that, more than talking, it is your marketing acumen which is important.

I would have no problem in buying food pellets for my pet fish if it is good for my fish. I would not really bother whether the seller is a grumpy old man in a dinner jacket or a twenty three year old with nice legs.

So, now you know why I recommend network marketing to everyone?

How Does Network Marketing Work?




Today there are millions of people around the world building this unseen industry called network marketing.

The DSA reports that there are over 13 million people in the U.S involved in direct selling.

You do not see them but they are everywhere, some probably right in your own neighborhood. It is a business in which common people can invest a small sum of money and rise to staggering levels of financial reward and personal freedom.

Each day millions of people report to work, where your employer leverages your time to build his or her business and financial future.

In Network Marketing we help and assist others in building their business. We are also leveraging their time, with each of us is gathering customers along the way.

Hence the name Network. We get paid for this because we are assisting, coaching and helping them to establish their business. Helping them to reach their goals for their financial future. So Its only right that we also get paid for our time?

Just like your employer leverages your time, through network marketing you can leverage the time of others. What does this mean?

Lets take a look at a typical employer in a service industry with 100 or more employees. That has a labor rate of 60 dollars per hour. The goal of our employer is to keep each employee active and busy for each hour paid.

Out of this once all the costs of doing business are factored in such as wages paid, health insurance, unemployment insurance, federal taxes, state taxes, fica taxes, permits, maintenance, housekeeping, the list just goes on and on. The employer may get to keep 5 to 10 dollars per hour of that labor rate.

In Network Marketing, we have our initial start up costs anywhere from just a few dollars to several hundred dollars. Where most network marketers fail is they feel that they don’t need a marketing budget for advertising, they don’t seek out the education required to succeed.

One of the important things to remember is, you are in a real business, you no longer have a boss holding you accountable. Your network marketing success or failure is dependent upon you and your actions.

Your primary task will be to gathering customers for your products or services. To help and assist others get started in their own business partnered with you. You are looking at a business model that will take 3 to 5 years to produce the kind of results you’re looking for.

So don’t give up your day job just yet. It will require 5 to 20 hours of consistent time and effort each week to build a successful Network Marketing Business. It will require a marketing budget, most people do not even consider this.

This is a real business this is your business, not a get rich quick overnight program, although it has been hyped by a great many naive marketers and web sites.

Network marketing is based on word of mouth advertising which is the most effective form of advertising. Think about it when you go out, watch a great movie, you will go out and tell people about it.

When Sam’s club or Costco moved to your area, you joined their buying club and started telling everyone how much you saved. This is the power of word of mouth advertising.

Major advertising agencies and companies count on this. This is one of the things that we do as network marketers. The major difference is that we get paid for our word of mouth advertising.

One of the most often asked questions is, will I have to sell products and services? The answer is of course yes.

Think about it, no one likes to have a salesman or woman come to the door and sell them products right.

We hate to go to the automobile dealers, where we are swarmed with 5 different sales people all trying to get you to buy from them right!

So how are we as a network marketer different? We recommend products or services that we like and personally use. If we know it’s good and personally use it, recommending it to our friends and family is very easy.

Saturday, January 7, 2012

Daki Gunung Lambak-KLUANG

fist of all, aku nak ucapkan terima kasih at my frenz Fazilah md sukri coz temankan aku balik kluang untuk ambil kereta...huhuhuh sempat lari sekejap dari stress jawab final exam...ada 1 paper lagi..hehehe

Tasik Putih^_^

Nak jadikan cerita, aku bermalam di rumah kak biha. Arep bawak aku n my frenz jalan2 kluang.petang tu arep bawak kiteorang pergi Tasik Putih.. kiteorang main2 at taman permainan kat situ..huhuhu macam budak2 plak..^_^


pagi keesokkan nya arep ajak kiteorang daki gunung..huhuhu first time aku daki gunung yang begitu mencabar..^_^
ni laa arep..^_^
keletihan daki gunung ni...huhuhuh rehat seketika..^_^
tempat yang paling mencabar time mendaki Gunung ni..^_^
nasib baik ada pokok..sempat aku peluk..hehehehhe hilang rasa stress!

akhirnya kami sampai ke puncak Gunung Lambak..huuhuhu best giler laaa...^_^ yang sebelah arep tu nama adik ilah..huhuhu cute kan?dia macam adik aq jerk..huhu kepuasan yang tak terkata apabila sampai ke puncak..hehehe ni cara yang paling berkesan lau nak hilangkan stress.. apa-apa pun thanks to arep coz sudi jadi pemandu pelancong.heheh itu saja perkongsian aq pada kali ni...bye2^_^





Monday, January 2, 2012

final exam semester 1

Alhamdulillah segala puji bagi ALLAH, tuhan seluruh Alam...aku bersyukur sangat masih diberi peluang untuk hidup...dan aku juga berpeluang habiskan 1sem di UTEM ini...tidak aku sangka pengalaman di UTEM ini banyak mengajar aku erti hidup yang sebenar..

Cakap pasal exam..huhuhuh macam tak percaya esok dah start exam..final sem 1..tapi masih sempat lagi blogger..hehehe nak buat macam ner, banyak benda aku nak kongsikan. persediaan exam??heheh boleh laaa...1week stdy week...macam terkurung duk dalam bilik ni...tapi perkurungan aku berakhir pada esok hari..iaitu peperangan yang besar jugak laa..Hak3

Esok exam maths..subjek yang boleh tahan laa jugak..interesting laaaa kalau korang minat..heheh sebut jerk pasal kira duit mesti korang yang mata duitan minat..hak3 termasuk laaa aku..hehehehe bukan mata duitan tapi suka cara manage duit..huhuhuh... cuba laa korang belajar n masuk kan situasi di dalam dunia realiti..mesti korang akan terbuka minda...itu laa sebab aku minat berkaitan dengan bisnes..

Bertuah jugak laa kiranya aku ni coz berpeluang sambung dengan career yang aku minat iaitu menjadi usahawan...huhuhuhu macam2 yang kita akan pelajari tau...cakap pasal ni memang banyak celotehnya sampai esok pon xhabis...huhuhu

Akhir kata, aku harap aku dapat jawab exam esok dengan hati dan minda yang terbuka.peperangan akan bermula, harapan aku dapat memang di medan perang ini... InsyaALLAH..^_^

"Ya ALLAH, permudahkanlah aku menjawab soalan peperiksaan esok,berilah aku kefahaman kepada soalan tersebut agar aku tidak terpesong dari skema jawapan"...^_^ AMin... INSYAALLAH..

Sunday, January 1, 2012

impian ku 2012

firstly aku harap sangat tahun baru ini aku boleh buat yang lebih baik dari tahun sebelumnya...permulaan yang amat aku nantikan..dengan ada nya peluang ini, akan aku bukti kan yang pelaburan masa n wang ringgit akan mendapat pulangan yang lebih lumayan..aku mahukan lebih banyak pengalaman dan asam garam hidupku di usia yang masih remaja.aku tak mahu menjadi orang yang tak berguna tanpa buat apa-apa.

Permulaan aku dalam program ****** ini banyak membantu aku. banyak benda baru yang aku pelajari termasuk makna hidup di dunia ini.. sejak aku masuk program ini, aku makin bersemangat untuk teruskan perjuangan hidup walaupun tanpa parent. ia mengajar aku makin cepat memahami dunia luar iaitu dunia perlakuan masyarakat masa kini...

Perjuangan aku masih panjang dan aku perlu perjuangkan untuk teruskan matlamat yang aku cita-cita dulu..pengalaman di utem pada semester 1 ini banyak memberi aku pengajaran dan teknik belajar dengan betul..bila join plak program ini, aku jadi makin pandai menguruskan masa dengan penuh bermanfaat dan sedar betapa berharganya masa yang ada...

Impian aku tahun ini untuk menjadi orang yang pandai nak manage time n ofcoz money...pembelanjaan aku harus teratur supaya dengan duit yang ada boleh digunakan dengan sepenuhnya, yang paling penting tidak menyusahkan abangku...aku mahu pendapatan dan pengalaman ini akan memanfaat untuk satu jangka sama yang panjang..dan ia berguna sampai bila-bila..

Mungkin kita tidak sedar bahawa masa makin berlalu, aku dah hampir masuk umur 20 tahun...dengan usia yang seawal ini akan aku buktikan yang aku mampu sara diri dan berdikari... INSYAALLAH.. mudah-mudahan ALLAH SWT merahmati apa yang aku lakukan sekarang...senyum sokmo^_^

ju!!kau boleh capai impian kau!!!
There was an error in this gadget
"... Barangsiapa yang berpegang teguh kepada (agama) Allah maka sesungguhnya ia telah diberi petunjuk kepada jalan yang lurus." (Ali Imran [3]: 101)

Popular Posts

MY FAMILY

MY FAMILY

KUMPULAN KOIR SEKOLAH SMTWT

KUMPULAN KOIR SEKOLAH SMTWT

masjid kristal

masjid kristal